Mediakumpu logo

info@mediakumpu.fi

  • 050 597 9565
Facebook
YouTube
Instagram
  • Etusivu
  • Palvelut
    • WordPress-kotisivut
      • Saavutettavat kotisivut
    • WooCommerce-verkkokaupat
    • WordPress-huolenpito­palvelut
    • Hakukone­optimointi
    • Google Business yritysprofiili
    • Webhotelli
    • Mainostoimisto­palvelut
    • Valokuvaus
    • Videotuotanto
    • Ilmakuvaukset
  • Referenssit
    • WordPress-kotisivut
    • WooCommerce-verkkokaupat
    • SEO
    • Graafinen suunnittelu
    • Tuotekuvaus
    • Brändäys
    • Saavutettavuus
    • Valokuvaus
    • Videotuotanto
  • Blogi
  • Yritys
  • Yhteystiedot
    • Laskutustiedot
    • Tarjouspyyntö

Porin Matin liikevaihto tuplaantui Mediakummun verkkokaupalla

Oikea-aikainen digiloikka ja hyvät yhteistyökumppanit siivittivät Porin Matin ennätysmyyntiin

Perinteikkään uunivalmistaja Porin Matin toimitusjohtaja Pasi Karjalainen havahtui pari vuotta sitten siihen, että saadakseen uusia asiakkaita yrityksen oli tehtävä jonkin sortin digiloikka. Insinöörille digitaalisen sisällön tuottaminen ei kuitenkaan tuntunut siltä kaikkein omimmalta tehtävältä.

Karjalainen otti yhteyttä viestintäyrittäjään Annika Liukseen, ja yhdessä he alkoivat suunnitella, miten lähteä lisäämään brändin tunnettavuutta uusille kohderyhmille. Monet vanhempien sukupolvien edustajat kyllä tunsivat Porin Matin, mutta miten herättää nuorempien huomio?

– Kyllä yritysten on nykyään oltava sosiaalisessa mediassa ollakseen olemassa, Viestintä Liuskan yrittäjä toteaa.

– Toki yritysten kannattaa panostaa myös ansaittuun mediaan, koska kuluttajat luottavat puolueettomaan osapuoleen enemmän kuin mainostavaan organisaatioon. Pääasia, että kaikki viestintä palvelee haluttua kohderyhmää.

Porin Matti otettiin somessa hyvin vastaan. Reilussa vuodessa seuraajamäärä kasvoi parista sadasta lähes puoleentoista tuhanteen.

Verkkokaupan perustaminen helpotti ostamista

Sosiaalisen median kasvu ei kuitenkaan näy suoraan viivan alla, vaan kaupanteko on asia erikseen.

Verkkokaupan avaaminen tuntui järkevimmältä ratkaisulta helpottamaan kuluttajan ostoprosessia. Avuksi pyydettiin Mediakummun yrittäjä Jouni Karppanen, joka on rakentanut yrityksille näyttäviä verkkosivuja ja mainontaa jo yli kahden vuosikymmenen ajan. Nykyään sivustoille halutaan yhä useammin myös verkkokauppa.

– Perinteisiäkin tuotteita ja isojakin ostoksia ostetaan nykyään verkosta. Moni voi käydä katsomassa esimerkiksi uunia jälleenmyyjällä mutta haluaa silti ostaa sen verkkokaupasta, Karppanen kertoo.

Karppanen korostaa sivuston toimivuuden ja visuaalisen ilmeen merkitystä ostopäätöksessä. Myös Porin Matin vanhat kotisivut laitettiin kaupan perustamisen yhteydessä uusiksi.

– Sivuston ja kaupan on oltava näyttävä ja samalla luotettavan näköinen. Tällaista vaikutelmaa lisäävät muun muassa hyvät kuvat, selkeys ja laadukkaat tekstisisällöt, jotka palvelevat kuluttajaa, Karppanen sanoo.

Mutta vaikka kotisivut ja verkkokauppa olisivat kuinka hienoja, pelkkä verkkoläsnäolo ei riitä. Sivustolle on saatava maksavia asiakkaita.

– Kotisivujen on palveltava yrityksen tarpeita. Se on pitkäaikainen investointi, jonka tarkoitus on kasvattaa yrityksen liiketoimintaa, Karppanen tähdentää.

Porin Matin ennätysmyyntiin Mediakummun verkkokaupalla

Digimarkkinointi ohjaa oikeat ihmiset uunikaupoille

Asiakkaita sivustoille saadaan usein tehokkaimmin digimarkkinoinnilla, jolla ohjataan liikennettä esimerkiksi verkkokauppaan muualta netistä. Digimarkkinointia voi tehdä esimerkiksi hakusanamainontana.

Myös Karjalainen päätti satsata digimarkkinointiin. Kumppaniksi hän pyysi Ubinetin Antti Ryynästä, joka on tehnyt töitä digitaalisen markkinoinnin parissa niin kauan kuin sitä on ylipäätään nykymuodossaan ollut.

Viime vuosina Ryynänen on keskittänyt osaamisensa Googlen hakukonemarkkinointiin ja Metan eli tuttavallisemmin Facebookin maksettuun mainontaan. Niiden kautta hän ryhtyi ajamaan liikennettä myös Porin Matin sivustolle.

Digimarkkinoinnin onnistumisessa Ryynänen pitää tärkeimpänä sitä, että yritys uskaltaa investoida siihen. Tavoitteista riippuen kuukausittainen aloitusbudjetti voi olla tuhannen euron molemmin puolin.

– Moni ajattelee helposti, että markkinointibudjetti on hukkaan heitettyä rahaa. Mutta kun raha alkaa tuottaa, se muuttuukin investoinniksi. Eli onnistunut digimarkkinointi vaatii aina vähän uskallusta, Ryynänen summaa.

– Kun alkuinvestointi on tehty ja dataa kertyy, sitä voidaan helposti skaalata tulosten mukaan. Pääasia on, että se on kannattavaa.

”Verkkokauppa alkoi jauhamaan tulosta välittömästi julkaisun jälkeen! Lopputulos ylitti vaatimukset ja odotukset – kaikki asiakkaan toiveet toteutettiin. Kaikki viestinkanavat käytössä, kommunikointi sujui ymmärrettävästi maallikollekin”

Pasi Karjalainen, toimitusjohtaja
Porin Matti verkkokauppa

Liikevaihto tuplaantui

Porin Matin satsaukset ovat siivittäneet viimeisen vuoden aikana 110 prosentin myynnin kasvua. Pasi Karjalainen sanoo, että projekti tehtiin juuri oikeaan aikaan.

– Energiakriisin aiheuttama kysyntäpiikki tuli täytenä yllätyksenä, eikä kasvua olisi voitu hallita samalla tavalla ilman toimivaa verkkokauppaa ja digimarkkinointia. Asiakkaat on ohjattu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan.

Verkkokaupan ansiosta myös maksuliikenne selkeytyi ja asiakkaat saivat lisää maksuvaihtoehtoja.

Parasta on ollut onnistunut yritysyhteistyö, joka on hyödyttänyt kaikkia osapuolia. Eikä porukassakaan ole ollut valittamista.

– Tällä tiimillä on mukava tehdä töitä. Ja samalla asioita tapahtuu, Karjalainen summaa.

Yrityksesi myyntiä kasvattava WooCommerce-verkkokauppa Mediakummusta

Kysy tarjous sinunkin yrityksesi budjettiin sopivasta verkkokaupan rakentamisesta tai uudistamisesta! Kerromme mielellämme lisää toteutuksistamme ja ehdotamme juuri Sinun yrityksellesi toimivia ja kustannustehokkaita ratkaisuja. Olemme erittäin kokenut ja luotettava WooCommerce verkkokauppojen tuottaja — meidän tekemillämme sivustoilla vierailu ei jätä kävijää kylmäksi.

Täytä alla oleva lomake, lähetä sähköpostia jouni@mediakumpu.fi tai soita 050 597 5965 niin käydään tarpeenne läpi!

Ota yhteyttä:

Kirjoittaja

Jouni
Karppanen

Jouni Karppanen - Mediakumpu

Jouni toimii Mediakummussa yrittäjänä ja AD:na. Yli 20 vuoden kokemuksella tuhansista kotisivu- ja verkkokauppaprojekteista sekä laajan taustan mainosalalta omaavalta asiantuntijalta voit odottaa näyttäviä ja toimivia ratkaisuja.

050 597 9565
jouni@mediakumpu.fi

Viimeisimmät kirjoitukset

  • 25.1.2023 Porin Matin liikevaihto tuplaantui Mediakummun verkkokaupalla
  • 21.12.2022 Mediakumpu – luotettava ja pitkäaikainen kotisivukumppanisi
  • 17.6.2022 Vinkkejä verkkokaupan toteutukseen

Ota yhteyttä

Jouni Karppanen
Toimitusjohtaja, AD
050 597 9565
jouni@mediakumpu.fi

Nostetaan yhdessä yrityksesi sille tasolle, mille se kuuluu – eli huipulle.

Lähetä tarjouspyyntö

Mediakumpu

  • info@mediakumpu.fi
  • 050 597 9565
  • Facebook
  • Youtube
  • Instagram
  • Verkkolaskutustiedot
  • Yhteydenottolomake

Pikalinkit palveluihin

  • WordPress-kotisivut
  • Saavutettavat kotisivut
  • WooCommerce-verkkokaupat
  • WordPress-huolenpito­palvelut
  • Hakukone­optimointi
  • Google Business yritysprofiili
  • Webhotelli
  • Mainostoimisto­palvelut
  • Videotuotanto
  • Ilmakuvaukset
Koodia Suomesta harmaa Koodia Suomesta harmaa logo
Yrittäjät – jäsenyritys harmaa Yrittäjät – jäsenyritys harmaa logo

Tietosuojaseloste

Mediakumpu logo
  • Etusivu
  • Palvelut
    • WordPress-kotisivut
      • Saavutettavat kotisivut
    • WooCommerce-verkkokaupat
    • WordPress-huolenpito­palvelut
    • Hakukone­optimointi
    • Google Business yritysprofiili
    • Webhotelli
    • Mainostoimisto­palvelut
    • Valokuvaus
    • Videotuotanto
    • Ilmakuvaukset
  • Referenssit
    • WordPress-kotisivut
    • WooCommerce-verkkokaupat
    • SEO
    • Graafinen suunnittelu
    • Tuotekuvaus
    • Brändäys
    • Saavutettavuus
    • Valokuvaus
    • Videotuotanto
  • Blogi
  • Yritys
  • Yhteystiedot
    • Laskutustiedot
    • Tarjouspyyntö

WordPress-verkkosivu­ratkaisut ja WooCommerce-verkkokaupat ketterästi ja laadukkaasti Mediakummusta!

  • info@mediakumpu.fi
  • 050 597 9565
Facebook Facebook
YouTube YouTube
Instagram Instagram

Käytämme evästeitä antaaksemme sinulle parhaan mahdollisen kokemuksen sivuillamme.

Voit saada lisätietoja käyttämistämme evästeistä ja hallinnoida niitä asetuksista.

Powered by  GDPR Cookie Compliance
Yksityisyyden hallinta

Hyödynnämme evästeitä varmistaaksemme Sinulle parhaan mahdollisen palvelun. Voit hallinnoida itse, mitä evästeitä palvelussa otetaan käyttöön ja muuttaa asetuksiasi helposti milloin tahansa.

Välttämättömät

Välttämättömät evästeet auttavat tekemään verkkosivustosta käyttökelpoisen sallimalla perustoimintoja kuten sivulla siirtymisen ja sivuston suojattujen alueiden käytön. Verkkosivusto ei toimi kunnolla ilman näitä evästeitä

Jos poistat nämä evästeet käytöstä, emme voi tallentaa asetuksiasi. Tämä tarkoittaa, että joka kerta kun vierailet tällä verkkosivustolla, sinun on otettava evästeet uudelleen käyttöön tai poistettava käytöstä.

Kolmannen osapuolen evästeet

Sivustomme käyttää Google Analyticsia anonyymien tietojen, kuten sivuston kävijämäärän ja suosituimpien sivujen keräämiseen. Tämän evästeen pitäminen käytössä auttaa meitä parantamaan verkkosivustoamme.

Ota ensin käyttöön välttämättömät evästeet, jotta voimme tallentaa asetukset!

Lisäevästeet

Sivustomme käyttää lisäksi seuraavia evästeitä

Asiakaspalvelu chat (Tawk.to)

Tarkoitus: asiakkaan palveleminen asiakaspalvelu-chatin avulla. Selain tunnistetaan automaattisesti anonyymin tunnisteen avulla. Tietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Tietoja säilytetään istunnon ajan tai toistaiseksi. Lisätietoja evästeistä löydät täältä: https://help.tawk.to/article/what-are-tawkto-cookies-and-what-do-they-do

Ota ensin käyttöön välttämättömät evästeet, jotta voimme tallentaa asetukset!